Com afectarà la nova llei d'IRPF a la teva nòmina?

Si ets higienista dental i vols saber com afectarà la nova llei de l'IRPF a la teva nòmina, aprofita per fer una consulta a partir de 5 €* al Sindicat d'Higienistes Dentals de Catalunya.

El passat 30 de desembre de 2011, el govern espanyol va introduir una sèrie de mesures legislatives** per tal de reduir el dèficit en els anys 2012 i 2013. Entre aquestes, es recollia un augment impositiu per als contribuents a través de l'impost sobre la renda de les persones físiques.

Aquest augment de la pressió fiscal sobre els ciutadans, suposa un augment de la quota líquida estatal conforme al següent quadre resum:

Base liquidable general

(Fins a euros)

Increment en la quota íntegra estatal

(Euros)

Resta base liquidable general

(Fins a euros)

Tipus aplicable

(%)

0 0 17.707,20 0,75

132,80 15.300,00 2
33.007,20 438,80 20.400,00 3
53.407,20 1050,80 66.593,00 4
120.000,00 3.714,52 55.000,00 5
175.000,20 6.464,52 125.000,00 6
300.000,00 13.964,52 En endavant 7

Val la pena recordar que una part de la recaptació de l'IRPF va a les arques públiques de l'Estat, mentre que una altra part va a la Comunitat Autònoma, sent ambdós governs competents per fixar el tipus impositiu a aplicar en les seves respectives recaptacions.

Per tant, els contribuents de l'IRPF durant el 2012 i 2013 hauran de fer un esforç en les seves declaracions de la renda del maig-juny de 2013 i de 2014. No obstant això, el legislador, per tal d'obtenir major liquiditat, el que fa és avançar aquest augment de la tributació, i incrementa la retenció mensual que realitza l'empresari en les nòmines dels treballadors.

L'augment en els tipus de retenció, d'acord amb el Reial Decret Llei, no ha entrat en vigor l'1 de gener del 2012, sinó que ho farà a partir l'1 de febrer del 2012. Això tindrà conseqüències en els primers mesos de l'any:

D'una banda, al gener, la retenció serà igual que en els mesos anteriors, de manera que la nòmina no es veurà alterada.

D'altra banda, al mes de febrer, el legislador obliga a regularitzar la retenció del mes de gener. És a dir, al mes de febrer el treballador veurà disminuïda la seva nòmina per l'increment de la retenció corresponent al mes de febrer i, a més, per l'increment que no es va realitzar el mes de gener.

Finalment, és important precisar que aquest augment del tipus de retenció s’ha d’estudiar cas per cas perquè, en alguns casos, la variació pot ser tan petita que se segueixi mantenint el mateix tipus de retenció. Per confirmar si aquest és el vostre cas, cal que ho consulteu amb els vostres assessors tributaris.

Informar-vos que els afiliats al Sindicat d’Higienistes Dentals de Catalunya poden concertar una consulta a través del 93 321 07 44.

** Reial decret llei 20/2011, de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic, publicat el 31 de desembre de 2011 al BOE.

Si vols conèixer quina serà la pujada de l'IRPF, el Sindicat d'Higienistes Dentals de Catalunya, amb la col·laboració de l'AHIADEC, organitza visites concertades personalitzades perquè puguis fer la consulta.

*Tarifes:

5 euros/consulta (associats de l'AHIADEC i afiliats al Sindicat)

10 euros/consulta (socis de l'AHIADEC o afiliats al Sindicat).

Les consultes es realitzaràn a la seu de l'AHIADEC (C. de Llançà 34 de Barcelona).

Cal demanar cita prèvia per telèfon al 93 321 07 44.