El Ministeri anuncia que el RD que regularà el registre de professionals sanitaris es publicarà al primer quadrimestre de 2014

Com ja vam avançar al butlletí del passat mes d’octubre (núm. 85), l’Administració Sanitària està ultimant la normativa que regularà el registre estatal de professionals sanitaris. El passat 18 de desembre, i davant el Ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que aplega els consellers de sanitat de les comunitats autònomes, la Ministra de Sanitat, Sra. Ana Mato, va anunciar que el Reial Decret que regularà el registre es publicarà durant el primer quadrimestre de 2014. La inscripció en aquest registre serà un requisit obligatori i de caràcter declaratiu, per a poder informar fefaentment sobre el dret i l'aptitud per a l’exercici de la professió corresponent, tal i com exigeix la normativa europea.

Segons estableix el Ministeri en el projecte de reial decret, els objectius del registre seran, d’una banda, establir un sistema d’informació que faciliti la planificació de les necessitats dels professionals de la sanitat dins l’àmbit estatal; i d’altra banda, proporcionar informació per coordinar les polítiques de recursos humans dins l’àmbit del Sistema Nacional de Salut. El Ministeri considera que aquesta iniciativa afectarà a les 850.000 persones que es dediquen al món de la sanitat a l’estat espanyol.

L’esborrany del projecte estableix que el registre constarà de les següents dades:

1) Nombre d'inscripció en el registre.
2) Professió sanitària.
3) Nom i cognoms.
4) Nombre de DNI, TIE.
5) Data de naixement.
6) Sexe.
7) Nacionalitat.
8) Adreça de correu electrònic a efectes de notificacions.
9) Titulació.
10) Especialitat en Ciències de la Salut.
11) Diplomes en Àrees de Capacitació Específica.
12) Diploma d'Acreditació i Diploma Acreditació Avançada.
13) Situació professional.
14) Exercici professional.
15) Adreça professional.
16) Categoria professional.
17) Funció.
18) Desenvolupament professional.
19) Col·legiació professional.
20) Cobertura de responsabilitat civil.
21) Aptitud per a l'exercici professional.

D’aquests 21 ítems, el projecte de reial decret considera que seran de caràcter públic les següents dades: nom, titulació, especialitat, lloc d'exercici, categoria i funció del professional; Diploma d'Àrea de Capacitació Específica i Diplomes d'Acreditació i Acreditació Avançada, si n'hi hagués, i les dates d'obtenció i revalidació de cada un d'ells. També s'identificarà si el professional té l'aptitud necessària per a l'exercici de la professió és a dir, si compleix amb tots els requisits que la normativa determina per a l'exercici professional.

El projecte estableix que els serveis de salut de les comunitats autònomes seran els encarregats de crear els seus registres de personal on s’inscriuran els professionals que prestin serveis en centres i institucions sanitàries. En compliment d’aquesta normativa, la Generalitat va aprovar el passat novembre la creació del Registre de Professionals Sanitaris de Catalunya (decret 256/2013 del 26 de novembre) per la que els col·legis i corporacions professionals, els centres sanitaris públics o privats i les entitats d'assegurances que actuen en el camp de la malaltia hauran de comunicar a l'Administració Sanitària la informació corresponent sobre els professionals sanitaris que hi treballen.

Podeu ampliar més informació:

Preguntes i respostes sobre el registre editat pel Ministeri de Sanitat

Projecte de Reial Decret del Ministeri de Sanitat

Decret Generalitat 256/2013